2014年7月21日 星期一

[翻譯] Collect Call

Metric的歌,前奏挺棒的。
歌名是一種由撥打者指定,接聽者決定是否要接起並付費的電話服務,
想來是有點像愛情遊戲,願者上鉤。

Collect Call - Metric
自費來電



If the fire's out baby
How you gonna keep me warm?
Supposing you left me
With the door wide open no one can leave
若是熱情不再
你要如何溫暖我呢?
如果你要離我而去
大門隨時敞開,卻無人可離去

I know it's a lie, I want it to be true
The rest of the ride is riding on you
Over goodbyes we'll buy some place for
我知道這不過是逢場作戲,但我要它假戲成真
剩餘的戲碼,已反過來騎在你頭上
至少在說再見前,我們還有點餘裕

Wishing you could keep me closer, I'm a lazy dancer
When you move I move with you
Wishing you could keep me closer, I'm a lazy dancer
When you move I move with you
希望你能貼緊我,因為我是個慵懶的舞者
當你舞動,我才隨你起舞
希望你能貼緊我,因為我是個慵懶的舞者
當你舞動,我才隨你起舞

If somebody's got soul
If somebody's got soul
If somebody's got soul
You gotta make the move, make the move
如果真的有心
如果真的有心
如果真的有心
你得要付諸行動呀,付諸行動

I know it's a lie I want it to be true
The rest of the ride is riding on you
Over goodbyes we'll buy some place for
我知道這不過是逢場作戲,但我要它假戲成真
剩餘的戲碼,已反過來騎在你頭上
至少在說再見前,我們還有點餘裕

Wishing you could keep me closer, I'm a lazy dancer
When you move I move with you
Wishing you could keep me closer, I'm a lazy dancer
When you move I move with you
希望你能貼緊我,因為我是個慵懶的舞者
當你舞動,我才隨你起舞
希望你能貼緊我,因為我是個慵懶的舞者
當你舞動,我才隨你起舞

Wishing you could keep me closer, I'm a lazy dancer
When you move I move with you
Wishing you could keep me closer, I'm a lazy dancer
When you move I move with you
希望你能貼緊我,因為我是個慵懶的舞者
當你舞動,我才隨你起舞
希望你能貼緊我,因為我是個慵懶的舞者
當你舞動,我才隨你起舞

沒有留言:

張貼留言